Dit heeft het digitale werken ons gebracht!

  • Digi
  • september 13, 2021
  • Comments Off

Waar men tot 2 jaar geleden geen beeld kon vormen bij digitaal werken, is de afgelopen 2 jaar bijna iedereen gewend geraakt aan digitaal werken. In eerste instantie leek het digitale werken dan ook verschrikkelijk, maar met verloop van tijd begonnen we er stiekem ook wel waarde aan te hechten. Zo heeft het ook zeker tal van voordelen om digitaal te werken! Zo scheelt het je iedere dag flink veel reistijd en kun je daardoor langer slapen. We zien dan ook dat er in diverse sectoren volledig ‘nieuwe’ online vertakkingen zijn gekomen. In sommige sectoren gaat het zelfs zo ver dat deze online vertakkingen meer gebruikt worden dan de traditionele fysieke activiteiten. In deze blog nemen we je mee in enkele van deze vertakkingen!

Vertaalbureau

Een vertaalbureau heeft haar werk zeker niet verloren in de afgelopen twee jaar, maar het op locatie vertalen hoeft in veel gevallen niet meer. Teksten en spraakberichten kunnen gewoon vanuit de eigen woning vertaald worden. Hierdoor maakt een vertaalbureau een stuk minder kosten en zijn de diensten ook een stuk toegankelijker geworden. Er hoeven bijvoorbeeld geen kosten meer gemaakt te worden om de vertaler op locatie te krijgen en hierdoor wordt de dienst onderaan de streep goedkoper. Een partij als Livewords kan hier mooi de vruchten van plukken. Een grotere vraag betekent namelijk ook direct meer klussen! Het enige wat hierin ontbreekt is een stukje persoonlijk contact. Hierdoor is het wel belangrijk om af en toe nog wel op locatie te vertalen. Zo behoud je het persoonlijke stukje dat komt kijken bij het vertaalwerk!

Online winkelen

Online winkelen was ook voor de coronacrisis al bezig met een stevige opmars. De coronacrisis heeft deze opmars echter in een extreme stroomversnelling gebracht. Door de sluiting van vele winkels waren mensen volledig toegewezen op de online mogelijkheden. Nadat men ervaren heeft hoe gemakkelijk het online kopen van producten en diensten is, wilt men eigenlijk niet meer terug. Een deel van de nieuw verkregen omzetten zal wel weer uit de online sectoren verdwijnen, maar zeker niet het volledige deel! De winkelketens die online goed bereikbaar waren hebben dan ook een enorme concurrentieslag geslagen ten opzichte van winkelketens die dit niet waren.

Previous «
Next »