Offline marketing in een online wereld
Online marketing is hot tegenwoordig. Wie niet op het wereldwijde web aanwezig is mist elke seconde nieuwe kansen en holt achter de feiten aan. Google Adwords is een enorm machtig advertentiemiddel, social media zijn broodnodig en e-mail marketing was hip, dan dood en nu terug herrezen. Wie heeft in deze wereld van 24/7 bereikbaarheid en flashy websites dan ook nog behoefte aan offline marketing? Het antwoord daarop is elke marketeer die weet waar hij of zij mee bezig is. Wie de offline wereld compleet negeert die mist een boel kansen.
De ideale marketingmix
Offline advertentietechnieken worden minder en minder gebruikt, maar zijn daarom niet minder relevant geworden. Er is nog steeds een groot gedeelte van de bevolking die niet mee op de trein van de digitalisering is gesprongen. Evengoed is er ook een groot gedeelte van de bevolking die het wel eens fijn vindt even uit die online bubble gehaald te worden. Maar hoe pak je dat als ondernemer nu exact aan? Hoe helpen offline technieken om jouw sales een boost te geven? En welke rol speelt een online drukker zoals Drukzo NL hierbij.
Een persoonlijk verhaal
De grote kracht van offline reclame is dat het fysiek aanwezig is. Een flyer die je in je handen gedrukt krijgt voel je echt. De poster die onderweg naar de supermarkt jouw aandacht trekt hangt daar echt. Het zorgt voor een persoonlijke band die online soms wel eens ontbreekt. Een foldertje met dezelfde informatie als een tweet heeft toch een veel grotere impact op onze dag en ons geheugen. Het is een emotionele impact waar je als marketeer mee kunt spelen.
Het online verhaal stimuleren
Bovendien zijn offline technieken, zoals flyers van een bedrijf als Drukzo NL, bij uitstek geschikt om jouw online verhaal te benadrukken. Voeg een goede url toe bij het bedrukken van posters of maak gebruik van een QR-code. Trek mensen mee in jouw virtuele wereld door hen in de fysieke even aan te spreken. Een wisselwerking die ook de andere kant uit kan gaan. Ben je een promotionele activiteit aan het organiseren of heb je een nieuw product in de rekken? Bereik dan snel een grote groep mensen door het online te plaatsen. Fysieke aanwezigheid door een online herinnering.
Prijsbewust en targeted
Offline marketing staat er tegenwoordig om bekend veel geld te kosten. Dat is echter niet per se het geval. Het bedrukken van duizend flyers komt al snel veel goedkoper uit dan Google Adwords in schakelen of via facebook adverteren, voor hetzelfde bereik. Bovendien bereik je ook uitsluitend mensen uit jouw directe omgeving die echt geïnteresseerd zijn. Klinkt goed toch?