Voor je bedrijf of organisatie wil je het beste. Mocht je een nieuwe marketingstrategie nodig hebben, een nieuwe campagne starten of ga je een app of website lanceren, dan kun je er voor kiezen om een freelancer online marketing in te zetten. Zo zijn er veel interim online marketeers die freelance online marketing aanbieden als hun expertise. Maar waarom zou je kiezen voor een interim online marketeer? Hierbij 7 redenen om te kiezen voor een interim online marketeer:
1. Een frisse nieuwe blik op je marketingstrategie
Wanneer je een lange tijd met een bepaalde marketingstrategie binnen een bedrijf werkt, kan dit betekenen dat je op een gegeven moment blind wordt voor je eigen fouten. Wanneer je een externe online marketeer binnen het bedrijf haalt, kan diegene een frisse en nieuwe blik werken op de marketingstrategie. De freelancer zorgt voor objectieve onafhankelijke inzichten. Een extern persoon maakt het ook eenvoudiger om een moment weer even outside the box te denken.
2. Profiteer van de vele kennis, vaardigheden en ervaring
Een freelancer online marketing neemt vele kennis, vaardigheden en ervaring met zich mee. Freelancers hebben als grote voordeel dat ze bij veel verschillende bedrijven hebben gewerkt. Door deze jarenlange ervaring hebben ze ontzettend veel kennis en vaardigheden opgedaan die weer ingezet kunnen worden bij het bedrijf. Mocht je al een interne online marketeer in het bedrijf hebben, dan kan deze persoon ook weer veel leren van de freelancer en deze kennis en skills vervolgens weer inzetten in de toekomst.
3. Extra slag- en denkkracht
Wanneer een van de werknemers met zwangerschapsverlof is of op vakantie gaat, is het handig om een extra hulpkracht in te schakelen. Ook wanneer iemand voor een langere tijd ziek is of er een overbruggingsperiode is totdat een nieuwe kandidaat is gevonden, is het zeker verstandig een freelancer in te zetten. Wanneer een werknemer compleet wegvalt, kunnen de collega’s zijn of haar werk natuurlijk niet zomaar opvangen.
4. Flexibiliteit
Wanneer je direct een professional nodig, is het handig als diegene ook meteen kan starten. Dit is het grote voordeel van online marketing freelancers. De online wereld is constant in beweging en veranderingen gebeuren snel. Je wilt dan ook niet maanden wachten tot de online marketeer aan de slag kan. Flexibiliteit is daarom key.
5. Geen contracten of verdere werkgeverslasten of -plichten
Het handige van het inzetten van freelancers is dat je als werkgever alleen betaald voor de gewerkte uren. Je hebt dus verder geen werkgeverslasten of -plichten. Geen lange contracten en je zit dus niet meteen aan diegene vast.
6. Inzetten van bepaalde skills of expertise voor specifiek project
Mocht je beginnen aan een specifiek project binnen het bedrijf, dan kan het erg gunstig zijn om daarvoor een interim online marketeer in te schakelen. Denk bijvoorbeeld aan het starten van een marketingcampagne, het lanceren van een nieuwe website of het schrijven van SEO-teksten. Online marketeers hebben hier veel ervaring en kunnen jouw bedrijf hun specifieke vaardigheden en expertise op dat gebied bieden. Het kan erg verstandig zijn om deze freelancers tijdelijk voor een project in te zetten.
7. Werken in het hart van het bedrijf
Voor online marketing heb je specifieke kennis en vaardigheden nodig. Hiervoor kun je een extern bureau inschakelen, maar het werkt vaak veel beter als de online marketeer echt onderdeel is van het team. Kies je voor een interim online marketeer, dan werken zij tijdelijk op het kantoor. Hierdoor zijn ze echt in het hart van het bedrijf. Diegene maakt hierdoor ook een stuk sneller kennis met de bedrijfscultuur, alle processen, werkzaamheden en het personeel. Als extern bureau krijg je dit niet zo snel mee en kun je dit niet zo snel in je opnemen. Hierdoor kan de online marketeer snellere en betere keuzes maken. Daarnaast zal de communicatie ook een stuk gemakkelijker verlopen.